Friday, December 27, 2013

Case Study Marketing Management: Dell-New Horizons (HBS 502-022) - DUTCH

dells mission is to be the most succesful electronic computer company in the world at delivering the best customer experience in markets they serve. In doing so, dell will meet customer expectations. In this essay three questions be answered: 1.Why is dingle so succesful. 2.What are Dells strengths, weaknesses, threats and opportunities (SWOT analyses). 3. What is Dells growstrategy for the future. GROEPSOPDRACHT 1 MARKETING MANAGEMENT CASE dingle- revolutionary HORIZONS Rotterdam, 5 maart 2003 Studenten: Cindy Brouwer studentnr. 119661 e-mail adres cindy.brouwer@meespierson.com Nico Geelhoed studentnr. 274903 e-mail adres nja.geelhoed@port.rotterdam.nl Inhoudsopgave 1.DELL COMPUTER CORPORATION4 2.HET SUCCES VAN DELL; WAARAAN DELL ZIJN SUCCES add OP HEDEN TE DANKEN HEEFT4 2.1BUSINESS STRATEGIE4 2.2DIRECT BUSINESS MODEL5 2.3HET INTERNET5 2.4CUSTOMER RELATIONSHIPS6 2.5DIFFERENTIATIE EN POSITIONERING6 2.6CONCLUSIE7 3.SWOT-ANALYSE7 3.1STRENGTHS7 3.2WE AKNESSESS8 3.3OPPORTUNITIES9 3.4THREATS9 3.5SWOT MATRIX10 3.5.1Onderbouwing SWOT-analyse10 3.6STRATEGISCHE AANDACHTSVELDEN11 4.OMGEVINGSANALYSE EN AANTREKKELIJKHEID MARKT12 4.1AANTREKKELIJKHEID IT INDUSTRIE12 4.1.1Bedreiging travel nieuwkomers12 4.1.2Bedreiging van substituten13 4.1.3Interne Competiviteit13 4.1.4Onderhandelingsmacht kopers13 4.1.5Onderhandelingsmacht leveranciers13 4.2KLANTEN13 5.GROEISTRATEGIE13 5.1TOELICHTING STRATEGISCHE KEUZE14 5.2GROEISTRATEGIE PER STRATEGISCH AANDACHTSVELD15 5.2.1Marktpenetratie15 5.2.2(Marktgerichte) productontwikkeling15 5.2.3Uitbouwen service- en support portfolio16 5.2.4Marktsegmentatie en vergroten klantwaarde16 5.2.5Internationale expansie16 5.3ALGEMENE AANBEVELINGEN17 1.
Order your essay at Orderessay and get a 100% original and high-quality custom paper within the re   quired time frame.
Dell compute! r Corporation Dell Computer Corporation (Dell), opgericht in 1984 entrée Michael Dell, is s werelds grootste verkoper van computer systemen via heated directe verkoopkanaal. Dells productportfolio omvat PCs, notebooks, workstations, network servers en reposition products. Tot de doelgroep behoren zowel consumenten als zakelijke gebruikers. Naast de thuismarkt de Verenigde Staten, is Dell vertegenwoordigd in de volgende regios: West-Europa, Azië/Pacific, Japan en Latijns Amerika. Dell is één van de belangrijkste spelers in IT-industrie. De IT-industrie wordt gekenmerkt door heftige concurrentie. Dell weet zich in deze markt van haar concurrenten te onderscheiden door gebruik te maken van het directe kanaal (direct model). Hierdoor wordt er bespaard op kosten van een retailnetwerk. Daarnaast is Dell via dit directe kanaal in staat PCs, en producten in elkaar te... If you want to personate a unspoiled essay, order it on our websi te: OrderEssay.net

If you want to get a full information about our service, visit our page: write my essay

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.